Acuity Brands: omzet omlaag - marges beter - Signify
Acuity Brands $AYI, dat in dezelfde sector als Signify $LIGHT actief is, heeft in het afgelopen kwartaal de omzet zien dalen. De marges liepen juist op. Het is mogelijk dat beleggers dit opvatten als een teken dat het ook beter gaat met Signify, maar gezien de omzetdaling bij Acuity Brands durven wij ons nog niet aan deze stelling te wagen.
Voorlopig blijven we dan ook voorzichtig met betrekking tot het aandeel Signify. Wat betreft de prijs actie van het aandeel is het lichtpuntje dat de support sinds eind 2020 standhoudt.
Terug naar Acuity Brands. De operationele winst steeg met 22 procent naar 133 miljoen dollar. De marge bedroeg 14,2 procent, 3,3 procentpunt meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. De aangepaste marge kwam uit op 16,5 procent. De omzet daalde in het eerste kwartaal met 6,3 procent op jaarbasis naar 935 miljoen dollar.
Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.