Navigation

Daimler Truck versterkt ondersteuning bij elektrificatie - uitdaging Ebusco

Daimler Truck versterkt ondersteuning bij elektrificatie - uitdaging Ebusco

Daimler Truck $DTG heeft aangekondigd dat het zijn klanten meer ondersteuning wil bieden bij de uitbreiding van e-laadstations. Alle diensten met betrekking tot infrastructuur en het opladen van elektrische vrachtwagens worden gebundeld onder het merk Truckcharge. Het doel is om logistieke en industriële bedrijven, ongeacht of ze eigen vrachtwagens hebben te ondersteunen.

Extra uitdaging voor Ebusco en kleine spelers

Als eerste: eerder hebben we geprofiteerd van een stijging in de aandelen van Daimler Truck en hebben we winst genomen. (Zie ook andere artikelen.)

Dan terug naar nu. Deze nieuwe ontwikkelingen kunnen negatieve implicaties hebben voor kleinere spelers in de elektrische bussen sector, zoals Ebusco $EBUS. Daimler Truck uitgebreide ondersteuning en infrastructuurontwikkeling en zelfs financiering biedt een concurrentievoordeel die kleinere bedrijven mogelijk niet kunnen evenaren.

Dit kan leiden tot een verschuiving van klanten naar grotere spelers die een volledig pakket van diensten kunnen aanbieden, wat de concurrentiepositie van bedrijven als Ebusco kan verzwakken. Hoewel we Ebusco als een mooi bedrijf zien hebben we twijfels over het zelfstandig voortbestaan van het bedrijf. Zie ook eerdere artikelen.

Enige achtergrond

Karin Rådstrom, bestuurslid van Daimler Truck, benadrukt dat klanten advies nodig hebben over hoe ze verder kunnen gaan met de elektrificatie, wat een grote verandering voor hen is.

Het bedrijf wil klanten helpen met het opzetten en beheren van oplaadpunten op hun depots, advies geven over transportreorganisatie en hen in contact brengen met netwerkbeheerders en financieringsmogelijkheden. De ontwikkeling van de benodigde infrastructuur gaat echter nog steeds te langzaam.

Daimler Truck heeft grote stappen gezet in de overgang naar elektrische vrachtwagens, met de serieproductie van de eActros 600 gepland voor eind 2024. Deze vrachtwagen kan 500 kilometer rijden zonder tussentijds opladen. Ook werkt Daimler Truck samen met concurrenten aan de ontwikkeling van krachtige oplaadstations langs snelwegen.

Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.

Zie kansen op het juiste moment

Maak meer kans op winst, dankzij actuele informatie, onafhankelijk commentaar en door het volgen van doelen.