Luxe aandelen: verlagen prijzen sterk om Chinese shoppers te lokken - aandeel LVMH
Balenciaga, onderdeel van de Franse luxegigant Kering [een aandeel waar we niks mee doen], heeft strategische kortingen toegepast om Chinese shoppers aan te trekken. In de eerste vier maanden van 2024 bood Balenciaga gemiddeld een korting van 40% op sale-artikelen, aldus personen die bekend zijn met de zaak tegen Bloomberg.
Daarnaast heeft het merk het aantal afgeprijsde producten op Tmall, een toonaangevend Chinees online retailplatform, aanzienlijk vermeerderd. Van januari tot april was meer dan 10% van Balenciaga's voorraad op Tmall afgeprijsd, wat een verdubbeling betekent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
In 2023 bood Balenciaga alleen kortingen aan in januari, met een gemiddelde van ongeveer 30%, wat een opmerkelijke verschuiving in hun prijsstrategie dit jaar markeert.
De uitdagingen van LVMH
Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.