Navigation

LVMH eerste halfjaar: VS zwakker - China beter

LVMH eerste halfjaar: VS zwakker - China beter

LVMH (MC) zag een stijging van 17% in de verkoop tijdens het tweede kwartaal, voornamelijk dankzij een sterke groei in China. De VS daarentegen zag een daling als gevolg van inflatie en economische onzekerheid. LVMH, eigenaar van merken zoals Louis Vuitton en Dior, rapporteerde een omzet van 21,2 miljard euro voor de maanden april tot juni, iets beter dan de verwachtingen van analisten.

De cijfers liggen iets boven de prognoses, maar de zorgwekkende ontwikkelingen in de VS zijn een tegenvaller. Aan de andere kant heeft het persbericht de zorgen over een zwak China weggenomen.


Aandelen LVMH - sterke long term play - korte termijn onduidelijker

Het aandeel LVMH (met de ticker MC op de beurs van Parijs) zien wij als een hele goede long-term play. Wel of geen economische recessie, mensen die bij LVMH kopen behoren tot de rijkere der aarde. Deze hebben voldoende middelen om in alle economische omstandigheden hun behoefte aan luxe te vervullen. Daar speelt LVMH handig op in. Over de langere termijn zal ook India een belangrijke markt voor LVMH worden.

Als we naar de korte termijn kijken qua koersvorming van het aandeel zijn we iets minder enthousiast. Het lijkt erop dat er nu eerst een consolidatie plaatsvindt in de huidige opwaartse trend. Tenzij de bevestiging dat China weer op stoom gaat komen zwaarder gaat wegen dan een zwakker Amerika.

Er is geen reden om het aandeel te verlaten. Immers, je weet nooit wanneer het momentum weer toeneemt en het heeft zich bewezen (met de uitzondering van Covid) dat het het beste is om gewoon te blijven zitten. Voor de rest regelt de familie Arnault wel dat het aandeel meer waard wordt.


Extra toelichting van LVMH

Financieel directeur Jean-Jacques Guiony toonde tevredenheid over het herstel in China, waar de meeste verkopen plaatsvinden. Het gebied, exclusief Japan, liet een indrukwekkende groei van 34% zien in vergelijking met het vorige jaar, toen de Covid-19-restricties de verkoop beïnvloedden. Hoewel er geen vooruitzichten werden gegeven voor de rest van het jaar, zijn de snelheid van het Chinese herstel en de toekomstige groeivooruitzichten belangrijke onderwerpen van discussie onder investeerders. Naast de sterke resultaten van LVMH, had dochteronderneming Hennessy last van de economische situatie en destocking in de VS, terwijl Sephora sterke prestaties liet zien in Noord-Amerika, Europa en het Midden-Oosten.

Excellent first half for LVMH - LVMH

Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.

Zie kansen op het juiste moment

Maak meer kans op winst, dankzij actuele informatie, onafhankelijk commentaar en door het volgen van doelen.