Adobe Digital Price Index: 11 maand van prijsdalingen
De Adobe Digital Price Index (DPI) is van 8 augustus, maar wel relevant voor het inzicht in inflatie. Ook uit de gegevens van de DPI blijkt dat de inflatie aan het dalen is. Vanmiddag komt de PPI uit in de VS.
De Adobe Digital Price Index (DPI) heeft laten zien dat de online prijzen in juli met 1,6% jaar-op-jaar zijn gedaald, wat de elfde maand op rij is van dergelijke prijsdalingen.
De stijgende trend in de prijzen van boodschappen is gedurende tien opeenvolgende maanden afgenomen. De prijzen van boodschappen (in de supermarkt) stegen jaar-op-jaar met 6,3%.
Categorieën zoals apparaten, meubels en beddengoed en elektronica vertoonden opvallende prijsdalingen.
Op maand-op-maand basis zijn de online prijzen in juli met 0,9% gedaald. In juli zagen 11 van de 18 categorieën in de DPI jaar-op-jaar prijsdalingen, waarbij de categorie bloemen en gerelateerde cadeaus met 31,6% jaar-op-jaar de grootste daling liet zien.
De DPI wordt aangedreven door Adobe Analytics en maakt gebruik van het kunstmatige intelligentie #AI en het machine learning framework Adobe Sensei om producten in te delen in categorieën zoals gedefinieerd door de Consumer Price Index CPI.
De DPI van Adobe is gemodelleerd naar de methodologie van de CPI van het Amerikaanse Bureau of Labor Statistics.
Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.