Mobileye: bestuurders-assistentie-technologie voor Mahindra - afwachten
Mobileye $MBLY gaat geavanceerde bestuurders-assistentie-technologie leveren voor de volgende generatie voertuigen van Mahindra & Mahindra als onderdeel van zijn groeistrategie op de Indiase automarkt.
De deal in India laat zien dat Mobileye wel "down" is maar niet "out" nadat het enkele dagen geleden een grote omzetwaarschuwing gaf. We hebben er toen ook op gewezen dat het bedrijf spreekt over te grote voorraden bij haar Tier-1 klanten, maar dat gezien de omvang van de omzetwaarschuwing er waarschijnlijk meer aan de hand is. En dat is een vertragende groei op de korte termijn in de belangrijkste markten van Mobileye.
Terwijl de deal in India voor de lange termijn zeker als positief gezien kan worden, zal het waarschijnlijk weinig verschil maken op de korte termijn. Zodoende blijven we bij de visie om te wachten op een lager instapniveau in de aandelen Mobileye die nog steeds relatief duur zijn.
De aandelen van Mobileye lieten op 4 januari de grootste daling ooit zien nadat het bedrijf een aangepaste verkoopprognose voor 2024 had gegeven die aanzienlijk onder de verwachtingen van Wall Street lag. Mobileye voorspelde toen ook ook een daling van de verkoop met 50% op jaarbasis in het huidige eerste kwartaal, omdat klanten en autofabrikanten door een achterstand van ADAS-chips heen werken (te veel voorraad) en zijn gestopt met het plaatsen van nieuwe bestellingen.
Terug naar de deal in India
De twee bedrijven zullen ook samenwerken aan de ontwikkeling van een volledig autonoom rijsysteem voor India, zo meldde Mobileye dinsdag in een verklaring tijdens de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. Financiële details werden niet bekendgemaakt.
Mahindra, één van de grootste producenten van sport utility vehicles in Zuid-Azië, introduceerde voor het eerst de functies voor bestuurdersassistentie van Mobileye op de XUV7OO SUV in 2021.
Mobileye, gevestigd in Jeruzalem, Israël, produceert chips en systemen voor geavanceerde bestuurdersassistentietechnologie in auto's en lagere niveaus van autonoom rijden.
Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.