Navigation

Mel & Sahm rule: wijzen op aankomende recessie Amerika

Nike en L'Oréal zijn de nieuwste bedrijven die hun zorgen uiten over de Amerikaanse economie. Halverwege de lente werd in de Verenigde Staten de zogenaamde "Mel-regel" recessie-indicator geactiveerd, die doorgaans een half jaar vooruitloopt op de bekende "Sahm-regel".

De zorgen van grote bedrijven zoals Nike en L'Oréal over de economische vooruitzichten kunnen een weerspiegeling zijn van bredere onzekerheden en mogelijke tegenwind in de Amerikaanse markt. Deze bedrijven, die wereldwijd actief zijn en een groot aandeel hebben in de consumentenmarkt, volgen de economische ontwikkelingen nauwgezet en hun signalen kunnen een indicator zijn voor toekomstige economische trends.

De "Mel-regel" is een vroegtijdige recessie-indicator die eerder dan andere signalen, zoals de "Sahm-regel", kan aangeven dat een recessie op komst is. Dit kan betekenen dat bedrijven en investeerders zich moeten voorbereiden op mogelijke economische neergang in de nabije toekomst. Het feit dat deze indicator halverwege de lente werd geactiveerd, kan erop wijzen dat er binnen zes maanden significante veranderingen kunnen optreden.

Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.

Gerelateerd