Unilever gaat merken met gezamenlijke omzet 1 miljard afstoten - FD
Unilever $UNA is van plan om verschillende voedingsmiddelenmerken, met een gezamenlijke omzet van ongeveer 1 miljard euro te verkopen. Dit werd aangekondigd door CEO Hein Schumacher in een interview met het FD.
Unilever wil zich meer wil richten op de top 30 sterke merken, waaronder sauzen, specerijen en producten voor restaurants en professionele keukens.
We zitten op een stijging van het aandeel Unilever en hebben het aandeel gekocht, gezien de eerdere aankondigingen van het bedrijf met betrekking tot de stroomlijning.
We steunen deze strategie, omdat het de focus legt op de meest waardevolle segmenten en de portefeuille bevordert. We geloven dat deze koers het aandeel verder zal ondersteunen.
Disclaimer Aan de door ons opgestelde informatie kan op geen enkele wijze rechten worden ontleend. Alle door ons verstrekte informatie en analyses zijn geheel vrijblijvend. Alle consequenties van het op welke wijze dan ook toepassen van de informatie blijven volledig voor uw eigen rekening.
Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor de mogelijke gevolgen of schade die zouden kunnen voortvloeien uit het gebruik van de door ons gepubliceerde informatie. U bent zelf eindverantwoordelijk voor de beslissingen die u neemt met betrekking tot uw beleggingen.